Etiket Arşivleri: internet teknolojileri derneği

Linux Yaz Kampı 2012

Kategori:Etkinlikler

İnternet Teknolojileri Derneği (INETD) ve Linux Kullanıcıları Derneği (LKD) 23 Haziran- 8 Temmuz Tarihlerinde Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesinde ücretsiz Linux Kampı yapıyor. 2010 Yılında , Işık Üniversitesi Şile yerleşkesinde 10 günlük Linux Kampı, 2011 yılında Düzce Üniversitesinde Başlangıç ve İleri seviyede 15 günlük Linux Kampı yapılmıştı. Bu yıl ise Başlangıç ve İleri düzey Linux Sistem Yönetimi Yanında Libreofis+Masaüstü, Java ve PHP Kursları yapılacaktır. Kamp, öncelikli olarak Üniversite mensuplarını, Kamu Bilgi işlem mensuplarını, LKD ve INETD üyelerini hedeflese de, meraklı her yurttaşa açıktır. Katılımcılar, Abant İzzet Baysal Üniversitesi yerleşkesinde, yurtta kalıp, üniversite kafeteryasından yararlanacak ve kendi masraflarını çekeceklerdir. Günlük masraf 30 TL’nin altında olacaktır.

Kurslar, esas olarak yeni kurulan üniversiteler ve Kamu Kurumları düşünerek planlandı. Sistem Yönetim Kurslarında, kursiyerlerin, bir üniversitenin, bir kurumun Bilişim ve İnternet hizmetlerini Linux ve Özgür yazılımlarla yapabilmesini hedefliyor. LibreOfis+Masaüstü kursunda ise masaüstü sistemlerin ve ofis yazılımların özgür yazılımlarla, ücretsiz hizmet vermesi hedefleniyor. Java ve PHP Kurslarında ise, kendi gereksinim duydukları yazılımları özgür yazılım araçlarını kullanarak, Java ve PHP ile geliştirilmesinin öğrenilmesi hedefleniyor. Linux ve Özgür yazılımlar, tüm dünyaya yayılmış gönüllü 3 miyonu aşkın uzmanın ürettiği, insanlığın ortak mirası ürünlerdir. Bugün 320 bin civarında özgür yazılım, 300’den fazla Linux dağıtımı vardır. Google, Yahoo, Amazon, Facebook, Twitter gibi devler esas olarak Linux ve özgür yazılımlarla çalışmaktadır. Avatar, Titanik gibi filmlerin hazırlanması Linux ve özgür yazılımlarla olmaktadır. Yoğun bilimsel hesaplamalar, ağırlıklı olarak Linux bilgisayar çiftliklerinde yapılmaktadır.

Üniversiteler, kamu kurumları, özgür yazılımları kullanarak, hiç para vermeden tüm temel bilişim işlerini yapabilirler. Normal bir bilgisayarı, yönlendirici, ateş duvarı, haline getirebilir; uygun donanımla veritabanı sunucusu, e-posta sunucusu ve web sunucu olarak kullanabilir. Uygun sunucu ve uzmanlıklarla, hemen her kurumun temel hizmetlerini, tamamen özgür yazılımlarla karşılamak mümkündür. Ücretsiz olan, Linux ve özgür yazılımlar, insana yatırımla ciddi tasarruf, güvenlik, hız, tasasız işletim sağlarlar. Büyük üniversitelerimiz çoğunda, özgür yazılıma ailesi önemli görevleri yürütüyorlar. Özgür Yazılım ve Açık Kaynak felsefesi, Açık Erişim, Açık Ders Malzemesi, Açık Donanım, Açık Biyoloji, Açık Bilim, Açık Kitap ve ‘Creative Commons’ gibi yansımalarla, insanlığın beyinsel ürünlerin paylaşımı, yeniden üretimi, sinerji oluşturması, bir başka deyişle Bilgi Toplumu oluşumuna önemli katkı vermektedir.

Detay bilgi için:
http://kamp.linux.org.tr/

Linux Yaz Kampı 2012 yazısının devamı »

Fatih Projesi Katılımcı bir şekilde hayata geçirilmelidir

Kategori:Duyurular

Ülkemiz gündeminde bir yıldır FATİH (Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İlerletme Hareketi) projesi vardır. FATİH, MEB’in okullardaki bilgi teknolojisi kullanımını bir ileri düzeye götürme projesidir. Proje 3 yıllık bir süreçte tüm okullardaki İnternet altyapısını yenilemek, tüm sınıfları etkileşimli tahta ile donatmak ve her sınıfa/öğretmene bir dizüstü bilgisayar vermeyi hedeflemiş, bu daha sonra her öğrenciye e-kitabı (z-kitabı) destekleyen bir cihaza, bir tableti vermeye dönüşmüştür. Projeyi koordine etme görevi Tübitak’a verilmiştir. Bu ülkemiz için çok önemli bir projedir. Başarılı olduğu takdirde ülkemize ciddi katkıları olacaktır: bilişimi etkin kullanan kuşaklar, daha eğitimli kuşaklar, bilişim insan kaynağı zenginliği ve ülkemizde bilişim sektörünün gelişmesine önemli katkıda bulunacak, ülkemizin Bilgi Toplumuna yönelmesine önemli bir ivme verecektir. Bu projeyi başarılı bir şekilde hayata geçirmek hepimizin; başta MEB ve Tübitak olarak kamu, üniversiteler, bilişim ve eğitim sektörleri, ilgili STK’lar ve yurttaşların ortak sorumluğu ve görevidir. Bu nedenle, Fatih projesinin tüm paydaşların katılımı ile, saydam, planlı ve bilimsel bir şekilde hayata geçirilmesi gerekir. En önemlisi de “Bilgisayar Destekli Eğitim” adı altında ülkemizde yaşadığımız önceki deneyler ve uygulamalardan edindiğimiz deneyimlerden ve başka ülkelerin deneyimlerinden yararlanmalıyız. Süreç, plan ve programlar, ortak aklımızı ortaya çıkartmak için açık ortamlarda tüm paydaşların katılımı ile tartışılmalıdır. Biz İnternet Teknolojileri Derneği olarak 16. İnternet Konferansında (inet-tr) Fatih Projesine geniş yer vereceğiz.

 Bilgi ve Bilişim teknolojilerindeki gelişmeler, İnternetle somutlaşmış, mobil teknolojiler ile yaşamın tüm boyutlarını değiştirmeye başlamıştır. Dünya yeni bir toplum biçimi olarak Bilgi Toplumuna yönelmiştir. Ülkemizde 2006-2010’u kapsayan “Bilgi Toplumu Stratejisi ve Eylem Planı”nı hazırlamış, kısmen hayata geçirmiş, yenisini hazırlama sürecindedir. Bu değişim yakınsama, mobil teknolojiler, ve sosyal ağlarla kamu yönetimi, siyasal katılım, halkla ilişkiler gibi alanları yeniden tanımlamaya başlamıştır. Bunlara paralel olarak da eğitim alanında ciddi arayışlara girilmiştir. Bilişim eğitimi ve eğitimde bilişim sürekli bir inceleme, araştırma ve deney konusu olmuştur. Bu deneylerden birinde dünyanın farklı yerlerinde eğitim içeriği ve öğrenme etkinlikleriyle yüklü dizüstü bilgisayarlar öğrencilere verilmiş, yanında taşıması ve eve götürmesi söylenmiştir. Bunun sonucunda öğrencinin motivasyonunda olumlu bir gelişme olmuş, ve bilgisayarın internete çıkabilmesi nedeniyle ailenin dünyaya bakışında bir değişme gözlenmiştir. Bunun sonucunda “100$’lık dizüstü bilgisayar” projesi başlamış, daha sonra “Her Çocuğa bir Dizüstü” projesine dönüşmüştür. Proje istenilen hızda olmasa da yürümekte, Hindistan da 35$’lık Tablet projesine dönmüştür. Bu nedenle iyi düşünülmüş, planlanmış ve hayata geçmiş Fatih projesi ülkemiz için yararlıdır. Ama özellikle öğretim tasarımı boyutuna en az donanım için harcanan düşünce, enerji ve kaynak harcanacaksa.

Fatih projesi maliyeti yüksek bir projedir. Bu tür projeler yüksek risk içeren projelerdir; başarısız olma ihtimali ciddidir. Bu tür projelere aşamalı olarak, kapsamlı araştırmalar, pilot uygulamalar sonrasında hayata geçirilmelidir. Donanım ve yazılımlar sürekli gelişmektedir. Bu nedenle farklılıklar kaçınılmaz olacaktır. Pilot aşamasında farklı seçenekler ve platformlar planlı bir şekilde denenmelidir. Farklı firmaların seçenekleri, firma ve MEB katkısıyla, bağımsız bilimsel kurulların denetiminde yeterli uzunlukta ve kapsamda bilimsel olarak denenmeli, sonuçlar açık ortamlarda tartışılmalıdır. Ana aktörler öğretmen ve öğrencilerin farklı etkinliklerini kurgulayan alternatif öğrenme senaryoları kurulmalı ve bunlar da pilot değerlendirme çalışmalarında yer almalıdır. Bir büyük projenin başarısı için proje maliyetinin önemli bir kısmı araştırma ve geliştirmeye ayrılmalıdır. Ülkemizin eğitimde Bilgi Teknolojileri Kullanım stratejisi ortaya konmalı ve eğitim stratejisi ve Bilgi Teknolojileri stratejisi uyumlu olmalıdır. Eğitimde Bilgi Teknolojileri Kullanım stratejisinin ise 21. yy için özlediğimiz temel eğitim ve öğrenim hedeflerinden bağımsız olması düşünülemez. Bunlar arasında öğrencinin aktif katılımı ve ‘üretebilmesi’ ile öğretmenin verimliliğinin artması Fatih projesinin de temel hedefleri olmalıdır. Fatih projesinin donanım boyutu göreceli en kolay boyutudur. Öğretmenlerin eğitimi ve kazanılması, müfredatın yeni teknolojilere uyarlanması, içeriğin hazırlanması, öğretim tasarımının dikkatlice yapılması, yeni teknolojilerin istediği özgürlük ve iş birliği ortamının oluşturulması işin en kritik boyutlarıdır. Ülkemiz ilkokullarında yetersiz bir “Bilgisayar Eğitimi” başlamış, ama daha sonra bu seçmeli bir ders haline gelmiştir. Yine seçmeli olarak “Medya Okuryazarlığı” dersi sunulmuştur. Fatih Projesi başında Laboratuvarların kaldırılacağı söylenmişti. Benzeri bir şekilde Bilgisayar/Bilişim öğretmenlerin atanmasında isteksiz davranılmıştır. Bilişim eğitimi ciddiye alınmalıdır; sadece bilişim okuryazarlığı ile yetinilmemeli, işin temelleri, güvenlik, etik ve estetik boyutu öğretilmeli, içselleştirilmesi sağlanmalıdır. ABD’de saygın meslek kuruluşu ACM, lise fen kolundan mezun bir öğrencinin 6 bilgisayar dersi almasını önermektedir. Bu dersler bilişim kültürünün yanında bilişim sistemleri, programlamanın temelleri, ağ ve veritabanın temellerini içermelidir. Bilişim/Medya/Bilgi okuryazarlığı yeniden tanımlanmalı, araçların ötesinde düşünce ve alışkanlık düzeyinde içselleştirmeyi hedeflemelidir. Öğrencinin okuduğundan bir anlam çıkartabilmesi, ve okuduğunun doğruluğunu tartabilmeyi öğrenmesi hayati önemdedir. Öğretmenlerin eğitilmesi, kazanılması, bu teknolojileri benimseyerek, gönül rahatlığı ile kullanması sağlanmalıdır; bu ise ciddi bir iştir; çok hızlı yapılamaz. İnternet farklılığı, çeşitliliği ve çok kültürlülüğü temsil etmektedir. Müfredatın bir çerçeve ile yetinmesi, öğretmene ve öğrenciye farklı olabilme esnekliğini ve özgürlüğünü tanımalıdır. Mevcut kitapların elektronik ortama aktarılması, yani z-kitap, arzulanan e-kitap olmayacaktır. Teknolojiyi ve eğitimi anlayan, işin felsefesini iyi bilen uzmanlar e-kitapları yeniden tasarlamalıdır. Öğretmenler, internetde buldukları öğrenme nesnelerini, açık öğrenme malzemelerini rahatça kullanma ve onları geliştirme ve paylaşma özgürlüğüne ve ortamına sahip olmalıdır. İnternet ortamında bu ilkelerle tasarlanmamış ve uygulamaya geçmemiş her düzeydeki “öğrenme” ortamının ve programının, eski paradigmayı destekleyen yani hala merkezi bir kaynaktan bilgi yüklemesi yapmaya çabalayan uygulamaları ezip geçtiğini ve onları birer birer yok ettiğini görmekteyiz.

Ayrıca uygulanacak programın sürdürülebilirliği de daha en baştan “ana uygulayıcıları” yani “öğretmenleri” işin içine çekerek sağlanabilir. Donanım gereksinimlerinin belirlenmesi, MEB müfredat kazanımlarının düzenlenmesi, yeni ders senaryolarının oluşturulması, ancak bundan sonra hiç değilse eş güdümlü yapılması gereken tablet üzerine konacak malzemenin seçimi ve tasarımı, sınıfta uygulama şartları, ödevler, sınavlar, bakım, onarım.. vb. Öğretmenlerin bütün bu adımların her birinde yer almaması baştan projemizi kendi kendimize sabote etmemiz anlamına gelir. Bütün dünyadaki örnekleriyle araştırmalar “yukarıdan aşağıya” gelen en anlamlı ve etkileyici görünen “eğitim reformlarının” bile öğretmenleri bu biçimde işin içine dahil etmezsek onlar tarafından haklı gerekçelerle sabote edildiğini gösteriyor. Tüm süreci yönetecek çeşitli Bilimsel Kurullar oluşturulmalı, sonuçlar açık ortamlarda tartışılmalı ve kamuoyuyla paylaşılmalıdır. Buna özen gösterilmezse, sadece milyarlar heba olmaz, Türkiye ciddi zaman kaybeder, ve her birlikte hayal kırıklığı yaşarız. İlgili tüm paydaşları, Üniversiteler, Bilişim ve Eğitim STK’ları, uzmanlar, özel sektör, kamu, öğretmen, öğrenci ve velileri bu projeyi sağlıklı bir şekilde hayata geçirmek için çaba harcamaya davet ediyoruz. Hep birlikte, katılımcı, saydam ve bilimsel bir şekilde FATİH projesini hayata geçirebiliriz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fatih Projesi Katılımcı bir şekilde hayata geçirilmelidir yazısının devamı »

YSK SECSIS Bildirgesi

Kategori:Duyurular

INETD-LKD YSK SECSIS Sistemi ve Seçimlerde sayım hakkında bir bildirge yayınladı:

http://inetd.org.tr/Bildirge/YSK-secsis.html

YSK SECSIS Bildirgesi yazısının devamı »